Ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν από ποσοτική έρευνα, πρόσωπο με πρόσωπο, με τη χρήση ημιδομημένου ερωτηματολογίου, που πραγματοποίησε για λογαριασμό του δήμου Τρικκαίων, η εταιρεία ερευνών και επικοινωνίας «to the point». Η έρευνα διερευνά την άποψη γονέων και μαθητών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Δήμο Τρικκαίων(επικέντρωση στα Γυμνάσια).
Η περιοχή έρευνας αφορά στο Δήμο Τρικκαίων, πόλη των Τρικάλων και 5 οικισμοί, Ρίζωμα, Μεγάρχη, Μεγαλοχώρι, Μεγάλα Καλύβια και Βαλτινό. Το μέγεθος του δείγματος είναι 764 άτομα (573 γονείς και 191 μαθητές) και ο χρόνος διεξαγωγής είναι από 8 Απριλίου – 20 Απριλίου 2011.
Αρνητική
Η γενική εκτίμηση των ερωτωμένων για το εκπαιδευτικό σύστημα είναι αρνητική.(οι θετικές γνώμες για το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι μόλις οι μισές των αρνητικών γνωμών). Αντιθέτως, οι σχολικές μονάδες που λειτουργούν στα όρια του Δήμου Τρικκαίων χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης (υπερδιπλάσιες οι θετικές γνώμες από τις αρνητικές, 55% οι πρώτες, 25% οι δεύτερες).
Το στοιχείο αυτό αντιμετωπίζεται, επισημαίνεται, ως κοινωνική κατάκτηση της τοπικής κοινωνίας το οποίο, όπως προκύπτει από συνδυασμό στοιχείων της έρευνας, ενισχύει τις απαιτήσεις στους κατοίκους της πόλης των Τρικάλων για ακόμη καλύτερη εκπαίδευση(κυρίως σε θέματα ενίσχυσης της υποδομής των σχολικών μονάδων και ανάπτυξης παράλληλων αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων) ενώ οι κάτοικοι των οικισμών εμφανίζονται να αρκούνται στα σημερινά επίπεδα εκπαίδευσης (με κύρια «αιτήματα» την οικονομική ενίσχυση και την κάλυψη κενών θέσεων καθηγητών).
Εξοπλισμός
Είναι ενδεικτικό, διευκρινίζεται, ότι στην ερώτηση «θεωρείτε πως ο υπάρχον εξοπλισμός στις σχολικές σας μονάδες αρκεί για μία σύγχρονη εκπαίδευση» η γενική απάντηση είναι αρνητική (59,5% Όχι και 23,2% Ναι) ,με σαφείς «περιοχικές» διαφοροποιήσεις: ενώ σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες από τους οικισμούς δηλώνουν πως ο εξοπλισμός αρκεί για μία σύγχρονη εκπαίδευση, το ποσοστό αυτό μέσα στην πόλη των Τρικάλων μειώνεται στο 18% περίπου, γεγονός που μπορεί να ερμηνευτεί ως διαφορά στο επίπεδο των «προδιαγραφών» της εκπαίδευσης που τοποθετούν οι δύο περιοχές(πιο απαιτητικοί οι κάτοικοι της πόλης σε σχέση με αυτούς των οικισμών).
Όπως και στην υπόλοιπη χώρα, η επιλογή του Φροντιστηρίου είναι πολύ ισχυρή ως τρόπου ενίσχυσης των μαθητών για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των εισαγωγικών εξετάσεων σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το Σχολείο θεωρείται κατά 55% ως παράγων που συμβάλλει πολύ ή αρκετά στην εισαγωγή σε ΑΕΙ- ΤΕΙ(ποσοστό πάντως σαφώς υψηλότερο από πολλές άλλες περιοχές της χώρας) για το Φροντιστήριο το ποσοστό αυτό ξεπερνά το 90%(στους μαθητές αγγίζει το 95%).
Συγχωνεύσεις
Στο θέμα των ενδεχομένων συγχωνεύσεων ορισμένων σχολικών μονάδων οι 2 στους 3 δηλώνουν πως δε συμφωνούν (στους οικισμούς περίπου οι 9 στους 10) αλλά παρόλα αυτά αναγνωρίζεται η ανάγκη για περαιτέρω ενημέρωση των πολιτών: το 86% απαντά καταφατικά(μόλις 8,5% απαντά αρνητικά) στο ερώτημα αν θεωρούν πως υπάρχει ανάγκη περισσότερης ενημέρωσης στο θέμα αυτό(με προσφορότερους φορείς ενημέρωσης κατά τη γνώμη των ερωτωμένων το Υπουργείο Παιδείας 51% και το Δήμο Τρικκαίων το 32% περίπου).
Συμπέρασμα
Ως κατάληξη αυτής της σύντομης αναφοράς σχετικά με την έρευνα της “To the Point” θα μπορούσαμε να προσθέσουμε, ανέφερε ο κ. Κατσαντώνης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της παραπάνω εταιρείας, ερευνών και επικοινωνίας πως η κοινή γνώμη στο Δήμο Τρικκαίων, στις περιοχές έρευνας, ενώ είναι υπερήφανη για το επίπεδο εκπαίδευσης των τοπικών σχολικών μονάδων νιώθει ανασφαλής ενόψει ενδεχομένων αλλαγών και επιζητά ενημέρωση και διάλογο. Παράλληλα, τα «αιτήματα» της έχουν να κάνουν κυρίως με την προσφορά απτών και άμεσων βοηθειών από την πλευρά της Πολιτείας.