Έρευνα σε ισοσταθμισμένο δείγμα 128 μαθητών και μαθητριών Γυμνασίου και Λυκείου κατέγραψε μέσω καίριων και στοχευμένων ερωτήσεων, απόψεις και συμπεριφορές που αποκαλύπτουν σημαντικές πτυχές του τρόπου και βαθμού χρήσης του ίντερνετ από τους νέους.
Την έρευνα εκπόνησαν από 26/2 – 3/3/2016 μαθήτριες της Β’ τάξης του τομέα οικονομίας και διοίκησης του Επαγγελματικού Λυκείου Φαρκαδόνας στα πλαίσια διδασκαλίας μαθημάτων του τομέα τους με θέμα: «Νέοι & ίντερνετ – εθισμός».
Το θέμα ενδιαφέρον και επίκαιρο καθώς η στενή σχέση των νέων με το διαδίκτυο σήμερα θεωρείται δεδομένη. Την ίδια στιγμή όμως κάνουν την εμφάνισή τους σημάδια εθισμού λόγω κατάχρησης.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνεται ότι σημαντικό ποσοστό των νέων (33%) συνδέεται στο ίντερνετ καθημερινά περισσότερο από 3 ώρες κυρίως σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, παρουσιάζοντας σημάδια εθισμού όπως π.χ. παραμέληση βασικών αναγκών υγιεινής φαγητού, ύπνου (22,7%) αλλά και ανησυχίας ή ακραίο εκνευρισμό (3,9%) σε περίπτωση διακοπής σύνδεσης από το ίντερνετ. Ανησυχητικό επίσης αναδεικνύεται το γεγονός των συναντήσεων με αγνώστους (32%) όπου η γνωριμία έχει γίνει μέσω social media και εμπεριέχει πολλές φορές σοβαρούς – μη διαχειρίσιμους κινδύνους σε αυτές τις ηλικίες.
Όμως απέναντι σε όλα αυτά ενθαρρυντικός φαίνεται να είναι ο ρόλος των γονέων που όπως καταγράφεται, όταν αναλαμβάνουν «δράση», περιορίζουν σημαντικά (-72%) τον χρόνο των παιδιών τους στο ίντερνετ με θετικό αποτέλεσμα τη διάθεση του χρόνου τους σε υγιείς κοινωνικές συμπεριφορές όπως η ενασχόληση με κάποιο άθλημα, χόμπι (45,3%) ή η δημιουργία από κοντά φίλων και σχέσεων (38,3%).
Την έρευνα πραγματοποίησαν οι μαθήτριες: Τριανταφύλλου Χρύσα, Στάμου Αθανασία, Τόλα Εροτζέσα, Τερζίδη Άννα, Αγγελή Έλενα, Κακαδιάρη Βιβή, Καλουσίου Ελένη, Παπαπούλιου Μαρία, με συντονιστή τον καθηγητή τους Φωτόπουλο Θωμά.
Η έρευνα με όλα τα επιμέρους αποτελέσματα, πίνακες & διαγράμματα, είναι αναρτημένη στο επίσημο site του ΕΠΑΛ Φαρκαδόνας: 1epal-farkad.tri.sch.gr