Αυτοκινητόδρομοι: Τέσσερα μεγάλα έργα, δεκάδες τα προβλήματα


Το θέμα των αυτοκινητόδρομων παραμένει το πρώτο θέμα της ατζέντας του Υπουργείου Υποδομών. Βρισκόμαστε ήδη στον τρίτο χρόνο από τότε που επίσημα σταμάτησαν τα έργα και πλέον οι υπομονές έχουν τελειώσει από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Αυτή τη στιγμή τα έργα βρίσκονται μπλεγμένα στους διαδρόμους των Βρυξελλών που εδώ και μήνες δεν αποφασίζουν οριστικά την τύχη των έργων προκαλώντας εκνευρισμό στη χώρα μας. Μάλιστα πριν από μερικές μέρες μίλησαν για αργοπορία της Ελληνικής πλευράς που έδειξε να αιφνιδιάζει το Υπουργείο Υποδομών.

Οι 4 αυτοκινητόδρομοι που στόχος ήταν να αποτελέσουν ατμομηχανές ανάπτυξης πλέον έχουν καταντήσει ένα βαρύ φορτίο που με κάποιο μαγικό τρόπο έχουν παραμείνει σε ύπνωση.  Ποιοι είναι όμως αυτοί οι «κοιμισμένοι» δρόμοι ανάπτυξης;

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ

Είναι το έργο στο τμήμα Αντίρριο – Ιωάννινα. Με μικρή συνολική πρόοδο είναι κάποιος να απορεί πότε θα ολοκληρωθεί (όταν ξεκινήσει). Κάπου 50 χλμ δρόμου είναι έτοιμα και πρέπει να κατασκευαστούν άλλα 150 χλμ. Στην Ελλάδα αυτό το νούμερο είναι τεράστιο ακόμα και για έργο παραχώρησης. Μεγάλες επιφυλάξεις για τα χρονοδιαγράμματα.

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

Η κουρεμένη Ολυμπία Οδός είναι ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (Μεσσηνία). Πρόκειται για ένα οδικό άξονα που τελικά θα δούμε να κατασκευάζεται μέχρι την Πάτρα. Πρόσφατα ο  ΓΓΔΕ  μίλησε για κατασκευή μέσω ΕΣΠΑ του τμήματος Πάτρα – Πύργος. Τίποτα σαφές πέρα από το γεγονός ότι το έργο είναι ημιπαγωμένο με κάποιες μικρές εργασίες να εκτελούνται σε κάποια εργοτάξια.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ

Είναι ο οδικός άξονας Ράχες Φθιώτιδας – Κλειδί Ημαθίας. Περιλαμβάνει τα μεγάλα έργα παράκαμψης των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Είναι σε μερική κατασκευή εδώ και 1,5 χρόνο σε παρεμβάσεις που φέρνουν το έργο σιγά-σιγά σε ολοκλήρωση. Υπάρχει η αισιοδοξία πως μέχρι το τέλος του 2015 θα έχουμε δει τις 3 σήραγγες των 11χλμ και τα ανοιχτά τμήματα των 14 χλμ έτοιμα.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ – Ε65

Ο οδικός άξονας Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία (κοντά στα Γρεβενά). Θα εκμεταλλεύεται επίσης το οδικό τμήμα του Μαλιακού Σκάρφεια – Ράχες Φθιώτιδας. Από όλο αυτό τον άξονα προκρίθηκε η κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα. Στον Μαλιακό είναι σε εξέλιξη άλλες δύο εργολαβίες που ολοκληρώνουν όλο τον Μαλιακό Κόλπο. Μιλάμε για ένα τυφλό και κουτσό άξονα με περιορισμένο αντικείμενο και καμία σύνδεση με κάποιον από τους άλλους αυτοκινητόδρομους που συναντά (Αιγαίου και Εγνατία Οδό). Είναι ο δρόμος αίνιγμα που μας κάνει να απορούμε.

ΝΕΑ ΟΔΟΣ

Αποτελείται από το οδικό τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής – Σκάρφειας Φθιώτιδας. Είναι έτοιμος και μόνο ένα μικρό τμήμα θα δεχθεί παρεμβάσεις (στροφές Υλίκης). Επίσης περιλαμβάνεται το οδικό τμήμα Σχηματάρι-Χαλκίδα. Μηδενική πρόοδος σε αυτό το έργο. Να επισημάνουμε πως η Νέα Οδός ανήκει στην παραχώρηση της Ιόνιας Οδού καθώς πρόκειται για το χρυσοφόρο τμήμα των εθνικών μας δρόμων και θα χρηματοδοτεί την «ζημιογόνο» Ιόνια Οδό.

Πηγή: ypodomes.com

Προηγούμενο άρθρο Στο δημαρχείο οι μαθητές του 12ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων
Επόμενο άρθρο Παν-αναπηρικό συλλαλητήριο έξω από το Υπουργείο Εργασίας