Αναμορφωμένη, ανακατασκευασμένη, ανανεωμένη, η ιστορική κεντρική πεζογέφυρα των Τρικάλων. Δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία ξανά, ενώ αναμένονται κάποιες ακόμη εργασίες.
Από το 1888 μέχρι τώρα, η ιστορική αυτή γέφυρα γαλλικής κατασκευής, αποτελούσε ορόσημο για τα Τρίκαλα. Πλέον, μετά τη δωρεάν των αδελφών Δημήτρη και Μιχάλη Σαράντη, ιδιοκτητών του ομίλου επιχειρήσεων ΤΥΡΑΣ Α.Ε., ύψους 50.000 ευρώ προς τον Δήμο Τρικκαίων, η γέφυρα άλλαξε! Και αποτελεί τον κεντρικό συνδετήριο κόμβο ανάμεσα στις δύο πλευρές τις πόλεις, που συνήθως νιώθει «αποκομμένη» χωρίς αυτή τη γέφυρα, παρότι οι υπόλοιπες 9 στον πολεοδομικό ιστό της, λειτουργούν απρόσκοπτα. Αυτή η κεντρική πεζογέφυρα, σημείο συνάντησης ανθρώπων όλων των ηλικιών, πλέον είναι ανοιχτή σε όλους. Με δεδομένη και την εξαίρετη διακόσμησή της που αναμένεται από αύριο να εντυπωσιάσει ξανά, η γέφυρα δέχθηκε ανακατασκευές προς όφελός της. Η μελέτη του έργου και η επίβλεψή του, έγιναν αποκλειστικά από τη Διεύθυνση Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Τρικκαίων. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για ιστορικό διατηρητέο μνημείο και έργο τέχνης, όπως ανακηρύχθηκε το 1995 από το τότε υπουργείο Πολιτισμού. Και τούτο, διότι είναι αξιόλογο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μεταλλικής γέφυρας του τέλους του προπερασμένου αιώνα, απαραίτητου για τη μελέτη της ιστορίας και της εξέλιξης της Βιομηχανικής Αρχιτεκτονικής. Το 1997 έγινε η πεζοδρόμηση της κεντρικής γέφυρας όπως προέβλεπε η κυκλοφοριακή μελέτη, του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του 1985 .
Πλέον, 137 χρόνια μετά την κατασκευή της, η μελέτη που εκπόνησαν οι μηχανικοί του Δήμου και η οποία εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, ήταν ο «οδηγός» για τις εξής παρεμβάσεις στην έκτασης συνολικής επιφάνειας 415,00 τ.μ.:
– Αποξηλώθηκε το σταμπωτό δάπεδο πάχους 6 εκ. με μηχανικά μέσα μέχρι να αποκαλυφθεί η πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος. Απομακρύνθηκαν τα άχρηστα υλικά και αμφίπλευρα της γέφυρας, στο υφιστάμενο πεζοδρόμιο.
– Μετά τον λεπτομερή καθαρισμό της πλάκας της γέφυρας, έγινε επίστρωση με κυβόλιθο διαστάσεων 0,10μ.Χ0,20μ., πάχους 3εκ. αποχρώσεων του γκρι, σε συνδυασμό με ταινίες σκληρού λευκού μαρμάρου πλάτους 0,30μ. πάχους 3 εκ και ορθογωνισμένης πέτρας διαστάσεων 0,30μΧ1,00μ. κατάλληλου χρώματος.Η επιφάνεια όλων των υλικών επίστρωσης είναι αδροποιημένη προκειμένου να αποφευχθεί η ολισθηρότητα του δαπέδου – Εγινε αμμοβολή των σιδηρών κιγκλιδωμάτων της γέφυρας προκειμένου να αφαιρεθεί το παλαιό χρώμα και τα τυχόν υπολείμματα σκουριάς, ενώ βάφτηκε με αντισκωριακή βαφή χρώματος γκρι σκούρο μεταλλικού.
– Η επιλογή των υλικών επίστρωσης έγινε με κριτήρια την συμβατότητα με τα υλικά των