Υποτονικά ξεκίνησε η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της πόλης τις πρώτες ημέρες των εορτών των Χριστουγέννων, καθώς οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί ακόμη στις αγορές τους, ενημερώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Τρικάλων (ΕΣΤ) Χρήστος Καλλέας. Βέβαια, καταγράφεται άνοδος του καταναλωτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με την κίνηση των προηγούμενων εβδομάδων, που όμως δεν θυμίζει τις παλιές γιορτινές εποχές.
Οι καταστηματάρχες αναμένουν τόνωση της κίνησης από σήμερα και για τις επόμενες ημέρες, λόγω του ότι έχουν πιστωθεί χρήματα σε λογαριασμούς αγροτών, ενώ έστω και το δώρο Χριστουγέννων στους μισθωτούς θα διοχετευθεί εξολοκλήρου ή σημαντικό μέρος του στην προμήθεια αγαθών, σημειώνει ο κ. Καλλέας. Οι Χριστουγεννιάτικες γιορτές εδώ και χρόνια αποτελούν “σωσίβιο” για τα εμπορικά, καθώς όλο το υπόλοιπο χρονικό διάστημα, πλην του Πάσχα και των χειμερινών – θερινών εκπτώσεων, η ζήτηση ήταν μειωμένη, με αποκορύφωμα τους τελευταίους μήνες, κατά τους οποίους έφτασε στο “ναδίρ”.
Τα αίτια της κάθετης πτώσης της ζήτησης είναι αφενός ότι υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που βρίσκονται σε εξαιρετικά δύσκολη οικονομικά θέση και αφετέρου στον φόβο που έχουν για το αύριο, για τις δυσκολότερες οικονομικά εποχές που θα έρθουν, αίσθημα που τους αναγκάζει να είναι επιφυλακτικοί. Την παρούσα χρονική περίοδο, τονίζεται από επιχειρηματίες, το εμπόριο χρειάζεται άμεση και έμμεση ενίσχυση ρευστού. Άμεση με διάφορα προγράμματα δανεισμού ή επιδότησης και έμμεση με την διοχέτευση κονδυλίων στην αγορά, μέσω έργων, της οικοδομικής δραστηριότητας και άλλων αναπτυξιακών πρωτοβουλιών. Έμποροι τονίζουν ότι στην ΕΕ αναγνωρίζουν τις Μικρές επιχειρήσεις ως βασικό “μοχλό” της ανάπτυξης, καθώς και ως τις κύριες “μηχανές” παραγωγής σταθερών θέσεων εργασίας. Ο τομέας των Μικρών Επιχειρήσεων στην Ελλάδα έχει μικρής κλίμακας δομή.
Το ποσοστό των πολύ μικρών επιχειρήσεων είναι μεγαλύτερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε. Οι ελληνικές πολύ μικρές επιχειρήσεις απασχολούν περισσότερο προσωπικό (58%) από τη μέση ευρωπαϊκή πολύ μικρή επιχείρηση (30%). Κατά συνέπεια, η συμβολή όλων των ΜΜΕ στην απασχόληση είναι υψηλότερη στην Ελλάδα (87%) σε σχέση με την Ε.Ε. (67%). Επιπλέον, η συμβολή των ΜΜΕ στην προστιθέμενη αξία επίσης ξεπερνά τον μέσο όρο της Ε.Ε. (73% έναντι 58% αντίστοιχα). Όμως, κάθε μήνα οι έμποροι ψάχνουν να βρουν πως θα πληρώσουν τις οφειλές τους και επιπρόσετα έχουν την εφορία να τους σπρώχνει στον γκρεμό, τονίζουν έμποροι, οι οποίοι αναφέρουν ότι χρειάζονται προσαρμογές στην αγορά και στην οικονομία γενικότερα, καθώς και λήψη άμεσων μέτρων από το κράτος.